Dramatik på flera nivåer

Dramatik 1

Sörentorp hade öppet hus i helgen, vi var där och kollade in blivande poliser i full mundering. Vi fick se bl. a. ett bankrån, omhändertagande av full människa, våldsam människa med kniven i högsta hugg. Ett bilstopp där föraren föreställde väldigt aggressiv. Det var väldigt intressant och givande. De har några gamla polisbilar också, där den här amazonen fanns med, en porse 911 och en liten bubbla. SÄK hade ställt upp två av sina bilar, den tyngre vägde 4.5 ton och bara en bildörr vägde 250 kg. Där kan vi prata skottsäkra bilrutor, säkert 4 cm tjocka.

Dramatik 2

I morse när vi precis klivit upp ur sängen kommer plötsligt en hård duns mot sovrumsfönstret, jag tänkte först att någon kastade snöboll mot fönstret men snön är sedan länge borta. När jag vänder mig om mot fönstret ser jag svarta fjädrar sakta dala mot marken. När jag tittar ner på altanen så ligger denna vackra fågel där med vingarna utsträckta näbben vidöppen han rör sig lite men drar sakta ihop vingarna stänger näbben och ger upp. Visst är han vacker !

Det här är ingen större dramatik, bara ännu ett par färdiga Opalsockor. Kanske att dramatiken ligger i att jag vet inte vad jag ska göra med dom. Sälja dem dyrt på Tradera kanske….

3 thoughts on “Dramatik på flera nivåer

  1. Fredag kanske passar bra att träffas?Jag skall ner på stan då, till konsthallen för att lyssna på den muntliga redovisningen som dottern skall göra. kl 12.00 skall jag vara där.Jag har nytt mobilnr, och vet inte om du har fått det men jag tror jag skickade ut till alla när jag bytte.Skulle vara skitkul att träffas, nu var det ju ett tag sedan….

    Gilla

Kommentera

