Äntligen är det regn

Jag plockade ihop vår nyinköpta stroller i dag, givetvis utan att läsa instruktionerna först. (vad ska man med det till?) Det blev en röd liten plastremsa över…. men kvinna! sa min man när han såg det. Han läser instruktioner från början till slut innan han ska sätta i hop något. Men den fungerade alldeles utmärkt utan plastbiten. Sen gödslade jag gräsmattan för glatta livet och fick handen full med RåÓdör på köpet, fan vad det stinker om den sörjan. När det var klart så tittade jag på gubbarna när de sopade och vattnade uppfarten. Jag satt där och tänkte och plötsligt så slog det mig att en spalje, med en klematis klättrande uppför, skulle vara snyggt på framsidan vid kanten av gräsmattan. Jag talade om min ide för Iceman och att jag ville åka till ….Jag och namn, det stora byggvaruhuset vid Coop i Fittja, vad heter det? Hornbach kanske? Jag har stora problem med att komma ihåg vad spalje heter, brukar inleda med markis eller jalusi samtidigt som jag gör en bild med hjälp av armarna och Iceman titar på mig och frågar lite undrande om jag inte menar spalje? Jag hittade min spalje på detta varuhus, perfekt, så nu är den hemforslad men ännu inte uppsatt. När vi åkte hemåt igen hade regnet börjat. Oj vad det regnade och regnade, vi fortsatte till Coop för att handla lite och ta en liten sväng in till bolaget. Min nyinköpta regnmätare visade på 3,5 mm när vi kom hem.

Väl hemma så gjorde Iceman en insats i garaget, det är väl märkligt vad det samlas skräp där på bara ett par veckor. Efter en stund kom han in med med ett leende över hela sig, titta vad jag hittade! Den låg gömd under dina blomslöjor sa han (blomslöjor= fiberduk som jag brukar stoppa om mina pellisar på natten så att de inte ska frysa). utgångsdatum: mars 09. Nu ligger den på kylning i kylen… och skall avnjutas i kväll! Skål! Själv håller jag mig till vin 🙂

Kommentera

