Lunch & Födelsedag

I går fick jag inte den lunch jag trodde jag skulle få! Jag glömde matkupongen på kontoret, ingen kupong ingen lunch. Pengar fungerar om kvinna har det med sig. Det hade inte kvinna, så kvinna fick traska tillbaks till kontoret vilket tar ca 10 min + ytterligare 10 minuter tillbaks till matsalen… Jag tog bilen åkte ner på stan, shoppade kläder och köpte mig en räkmacka å kaffe på Kringlan. Den var god och med mycket räkor. Mums

I dag skippade jag matsalen också, tänker vara sur ett tag till! Jag åkte hem och tog fram min lilla matlåda från i går. Ugnsbakad laxfile med Västerbottenpotatis. Koka potatis, låt svalna klipp ner lite örter som t. ex. persilja, gräslök, oregano och ananassalvia. Blanda i lite olivolja och citronsaft och häll över potatisen toppa med riven Västerbottenost och flingsalt.


Iceman fyller år i dag, vad han ska få framgår väl av bilden.

Jag har bestämt att vi ska inviga den i kväll för i dag ska det väl ändå inte regna eller?

One thought on “Lunch & Födelsedag

Kommentera

