Lord Bute och invigning av födelsedagspresent.

Börjar med en favorit, Lord Bute, Engelsk Pelargon, så vacker. Ja, jag gillar mörka blomster!
Astin min plockade ihop sin födelsedagspresent i eftermiddags. Vädret var ju vackert och inte ett moln så långt ögat kunde se. Han suckade och svor lite under tiden han plockade ihop den fina Habanerogrillen jag köpt åt honom. Medans Iceman byggde grill förberedde jag tillbehören. Entrecotten låg i marinad från tidig eftermiddag, champinjonerna gjorde jag iordning strax innan grillning precis som potatisen och löken.

Behöver jag säga att det blev gott? Även fast det blev dunkvin, (Micke!) var det åxå försvinnade gott!

Löjligt stor grill för bara två personer! Men fin, eller hur!

I morgon blir det middag på Taxinge Krog! Son 1 ska bjuda mor sin på middag och jag ska bjuda mor min på middag. Hur det nu ska gå, hon (min mamma) envisas alltid med att betala hela notan så fort vi gör nåt tillsammans! Läs morgondagens blogg så får ni veta fortsättningen. :o)

Avslutar med en ickepelargon! Det är en Allium (reserverar mig för stavningen) Jag fick den, + många fler, av kompisarna E&J i höstas när de var här på middag.

Kommentera

