En god gärning

Hur många gånger har jag inte tänkt att jag ska köpa ‘Situation Stockholm’ nästa gång jag går förbi någon som säljer dem. Men så går jag bara förbi för att jag inte har pengar eller har tid till att stanna 1 minut! Nästa gång tänker jag då! I dag stannade jag och köpte en tidning.

Jag lovade Iceman att jag skulle laga hans slitochslängjeans när han var i England och när jag kom hem i dag tog jag mig i kragen och släpade fram symaskinen och gjorde slag i saken. Jag sydde fram och tillbaka tills övertråden tog slut, bytte till en ny tråd och sydde lite till. Fy fasiken vad jag är bra ;o) Jag var ju tvungen, Iceman kommer ju hem i morgonkväll! Men jag föredrar att sy i skitiga jeans, de är mer följsamma än nytvättade…

Ide´n till armeringsjärnet hittade jag i senaste numret av Allt om Trädgård. Det blev så mycket snyggare än bambukäppen jag hade där förut. Måste bara få till böjningen uppe i änden så lyktan hänger kvar där jag tänkt den ska hänga.

Kommentera

