Detta kylskåpskalla land

Gubbarna lägger dit den sista raden sten, det är flyt på stenlägget i kväll, vinkelslipen kapar sten på löpande band. Sen är det bara kvar för Iceman att lägga sten på högkant utefter gräsmattan. Vilken dag som helst. (Ja, jag har fotat genom fönstret igen.) brr 😦
Min kamera är inte bra nog till att ta bilder på småfåglar när det är lite avstånd. Men om ni tittar noga så syns det en liten sädesärla vid trallen. Han tänkte sig nog ett bad när han fick syn på mig och ändrade sina planer. För övrigt kan jag berätta att det RÅ(a)djuret har varit på besök hos 2 av grannarna som bor längst bort och haft en festmåltid vad jag förstår. När jag kom hem i eftermiddags så stod den jäkeln uppe i skogskanten och filade horn mot en ungtall så hela tallen gungade. Skottpengar??

Dotter har beställt en IPODstrumpa

Vilken tur att jag fick denna bok av henne i julklapp, här finns det ‘recept’ ska jag säga.

å jag är snart klar med sYllesockorna jag stickar just nu. Sen blir det nya utmaningar, sk. dubbelstickning. Är det kul kanske det blir ett par stycken IPODstrumpor, restgarn har jag gott om…

Kommentera

