Svart bälte i shopping

Från ett telefonsamtal:

-Du kan ställa bilen uppe hos mig på en grannes plats för han är på semester.
-Varför ska jag ställa bilen där när jag ska ner på stan? Undrar jag
-Jo men det är ju dyrt att parkera bilen på stan, 75 kr i timmen!
-Nähej du, det kostar inte 75:- inte.
-Joodå, det gör det visst, 75 kronor!
-Jasså, parkerar du ofta bilen på stan?
-Jag? Näe jag har ingen bil!!

**************************************************

Jag ska ner på stan, jippie! Det är dags för påfyllning i medicinskåpet. Så ska jag köpa mig en sån däringa spikmatta (ajaj). Jag läste att de är bra till många åkommor, ichias bland annat. Kvinna har ichias, jag rör mig för lite enligt kära Iceman. Måste väl erkänna att han har rätt! Kvinna måste prova spikmatta, jag räknade ut att det är billigare än åka till Kiropraktorn i S-näs.
Att ta på piggarna med fingertopparna är inte kul, gör ont.
När jag skulle provligga när jag kom hem hade jag därför tjocktröjan på mig. Kände inte ett dugg, av med koftan å det blev genast bättre.
Det var ju riktigt bekvämt 🙂
Den här mojängen fick jag på köpet, huvudmassage, jisses, vilken å-vad-skönt-upplevelse säger jag bara. :o)
Nu kommer vi till svart bälte i shopping.

Jag har länge letat efter gardiner till sovrummet. Idag hittade jag dem! De fanns på Åhlens och det ‘stod mitt namn på dem’ så det var ju bara att betala och se glad ut.

Efter besök i stadskärnan åkte jag vidare till COOP, mamma (mormor) ville handla och det ville hälften av Södertäljes invånare också. OK, vi har scanner så det går nog smidigt i alla fall. Men varför måste det till storhelger stå små provsmakningsstationer här och var i butiken? Där blir det typ stopp för folk ställer sina varuvagnar på de mest idotiska ställen och andra (jag) kommer inte fram utan besvär. Grr!

Å i morgon är det midsommar, skål!

Kommentera

