Surprise surprise

Fasiken så hett i huset när kvinna kom hem efter jobbet. Å på baksidan sitter dotter och njuter av värmen. Jag öppnade fönstren rejält på övervåningen. När jag gick ut slängde jag ett öga mot övervåningen och frös till is! Fönstret är omålat på undersidan. voj voj voj.
Slarvjobb gubbar!

Efter en timme eller så tog jag blåbilen till Coop, handlade det jag skulle och öppnade bakluckan för att stuva in varorna. En blöt toarulle är det första jag ser och tänker att Dotter kanske slängde sin blöta handuk på den igår när hon lånade blåbilen till Malmsjön. Nä inte var det så simpelt inte. När kvinna kommer hem undersöker hon skuffen närmare och upptäcker att allt är blött. River ut isoleringsmattan som är dyngsur, masonitskivan som skyddar reservhjulet är alldeles grön av mögel, ut med den och där ligger däcket ligger till hälften i vatten. Nu är jag grinig! Går in i huset och börjar ladda diskmaskinen, i sista minuten upptäcker jag min kaffekopp som jag tar och vänder upponer på i farten….. Mugghelvetet är till hälfen fylld av gammalt kaffe från i morse och vad tar det kaffet vägen? På min vita gardin så klart. Nu är jag dubbelt grinig. Beror det på värmen? Kvinna är inte att leka med just nu! Och det känns konstigt i halsen, är det inbillning eller är jag extremt känslig för mögel??

Här är i alla fall nåt positivt :o)
Ipodstrumpan Dotter beställde passar perfekt!
Å så har hon varit här ett par dagar vilket är så mysigt (oj, nu lät jag som Ernst!).
I lördags var M här och sov över till söndagen, vilket jag också tycker är trevligt när han kommer hit. (Ernstvarning igen?) På söndagskväll kom Dotter och Son 2, han skjutsade hit sin syster som missade tåget så han stannade på mat han också. När Son 2 skulle åka hem backar han ut på gatan och träffar trottoarkanten på andra sidan med bakhjulet, poffffff, punktering! Han fick köra hem på ett sånt där löjligt reservhjul, max 80 km/h. Nu har han två nya fräscha bakdäck men jag misstänker att han borde byta ut framhjulen också. Bakdäcket som blev punkterat var väldigt slitet likaså det andra bakdäcket….

Kommentera

