Helgmys

Frukost!
Vi hade vänner från S-näs på besök i helgen. De kom i lördags eftermiddag och stannade till söndag. Vi talade som vanligt om för vädrets makter att vi inte skulle grilla och tänk att vi lyckades lura vädergudarna denna gång också. Det regnade en stund men när det slutade plockade vi fram grillen, torkade av stolarna och bordet och bullade upp en grillmiddag som bestod av entrecoute, potatis, grönsaker, chevrécreme och givetvis en förrätt jag tillredde i ugnen som jag nästan glömde bort. Sen satt vi där och njöt av god mat och hyfsat väder långt in på natten.

I eftermiddags när jag gick runt ägorna hittade jag denna bamsehumla. Kvinna trodde ett tag att han låg på sitt yttersta, han blev alldeles stilla när jag kom nära. Jag gick och hämtade kameran och lyckades nästan få till en bra närbild.

Efter en stund ledsnade han på att vara fotomodell, han började leta nektar igen.
För att i nästa minut vara puts väck.

Kommentera

