Getingbo och så några pellar

Godshill ovanför och nedanför är det en

Rosebud Appelblossom

Kvinna tror nästan att Iceman är elektriker, behöver jag tillägga att han är stolt över sitt eljobb?

När kvinna låg på spikmattan på altanen i eftermiddags så hittade jag ett getingbo…


Påtalade det för Iceman och hoppsan, den glimten i ögat har kvinna inte sett förut.
– Då måste jag klättra upp och ta ner det. (dödödödödö getingjävel)
– Nej vänta till i höst när de dött eller nåt! Tycker kvinna.
– Hä! Nää, nu är det så litet så det är bara drottningen där inne… Ååå jag måste ta fram stora stegen, Å då kommer jag att vara jätterädd när jag klättrar, sa min mordiska Iceman som inte gillar att befinna sig högt över marken.
I går inhandlade han Myrr, vi har fått svartmyror under stenarna på uppfarten till Icemans stora förtret. I dag finns inga svarta myror kvar på uppfarten. Å nu kommer den bästa biten i Icemannens mordiska plan! Han funderar på att spruta in Myrr! i getingboet! Det står nämligen på paketet att det tar kål på myror och andra krypande insekter. Men getingar flyger sa kvinna då. – Och kryper också kontrade Iceman.
Kvinna kommer att stå med sockerskålen i högsta beredskap den dagen Iceman klättrar uppför stegen.
Ja, för det vet ni väl att blir man getingstucken ska man lägga en lätt fuktad sockerbit på själva bettet och hålla kvar sockerbiten så länge det bara går (tills sockerbiten smält). Det funkar, jag har provat på mig själv, fd man och mina barn och grannes barn. Fungerade varje gång, svullnaden uteblir. Prova själv nästa gång du blir getingstucken. ”spotta på sockerbiten, tryck till och håll kvar” (det var en läkare som lärde mig det knepet)!

Tierpspella eller mer känd som Norrland!

En bild på framsidan Iceman tog i morse kl 7, då kvinna fortfarande nannade kudden.

Vackert eller hur! Å kvinna börjar vänja sig vid rosa ros och blå riddarsporre. Det är ju som kompis E sa: Samma färgskala….

One thought on “Getingbo och så några pellar

  1. Hej, Sylvia!Men du jag vet inte riktigt hur Gry gör. Men man klipper och klistrar i paint så mycket är säkert. Vilka ljuvliga pelargonier du har. Men det där med getingboet var inte så muntert jag och Gry var med om en riktig skräckupplevelse här om dagen. Jag lovar att det var tusen getingar som flög runt som galna efter att deras bo gått sönder.Kram Lisa

    Gilla

Kommentera

