Fortfarande semester och samma dag

Brukar ju inte lägga in 2 inlägg på samma dag men i dag blir det så.
Precis som jag hämtade dotter två gånger samma dag, typ en gång gjorde jag det två gånger!!! Kvinna talade med dotter på mobilen. Kl är 16.40 : – Jag har tänkt att det kanske är bättre att du kommer hit och stannar över natten, då blir det bättre att planera morgondagen.
Dotter – Ja så har jag också tänkt, men jag hinner inte med det här tåget som går nu.
-Nä ok, å kvinna tänker fort och säger ja men då är du här till tio i.
Dotter svarar ja det är jag nog. Sist jag hämtade dotter vid tåget var kl xx.50! Så då är det samma tid denna gång åxå, basta! Kvinna var där exakt 17.50 många männinskor kliver ut från stationshuset men ingen dotter… 18.04 ringer kvinna till dotter och frågar: – Var är du? – I Strängnäs på väg till tåget, var är du? -Vid tågstationen! – Ja, men jag sa ju att jag inte skulle hinna med det tåget mamma! – Suck! Ja du gjorde ju det men jag tänkte inte på att Strängnästågen går bara en gång i timmen. Kvinna tänkte att dotter inte hinner med 16.40 tåget men hon hinner med 17.20! Nu är det ju så att Strängnästågen går xx.20 till Stockholm och xx.40 till Eskilstuna. Kvinna tänkte Stockholmstrafik, pendeln går en gång i halvtimmen på söndagar. (jag har semester och då är varje dag söndag) X2000 är inte samma som pendeltågen, suck. Börjar kvinna bli storstadsmänniska?
Alltså kvinna åkte ännu en gång till S-tälje Syd och hämtade upp dotter. Å denna gång var hon där. :o)

One thought on “Fortfarande semester och samma dag

Kommentera

