Tisdag 4/8

I morse när kvinna skulle göra Iceman sällskap på uteplatsen stoppade jag in fötterna i mina gamla utnötta trädojor, tog temuggen och tidningen och stolpade ut till solen och Iceman. Efter en stund kändes det konstigt i vänsterskon, det var nåt som inte stämde, som om det låg sytråd runt mina tår. Tar av mig skon och tittar på foten…. bredvid ligger den halvdöd och sprattlar…

En sån där var det i min sko! Bilden hittade kvinna på http://www.fotoakuten.se/ Kvinna ylade och Iceman kom till undsättning. Jag darrar än kan jag berätta. Kvinna hade bestämt att sluta upp med såna där dumheter som kallas för spindelfobi, jag klarar ju av att titta på dem när de springer förbi mig på altanen numera. Kvinna har till och med slutat upp att döda dem. Men nu är det slut med det, här skall dödas! Allt på 8 ben….. dojjorna ligger i soptunnan går inte att använda mer…

Nu ska kvinna fixa soppa till dotter och titta på Iceman när han slipar köksbordet, det blir som nytt.

3 thoughts on “Tisdag 4/8

Kommentera

