Äntligen tisdag.

Min lunchlåda var så attans god i dag, asiatisk fiskgryta. På eftermiddagen ringde jag till Iceman och bland annat så frågade jag vad han tyckte om lunchlådan. – Jo den var jättegod och kryddstark men kycklingbitarna föll isär väldigt lätt! – Kyckling? Tog du rätt matlåda då svarade jag. Å det hade han gjort sa han. Men älskling, kycklingbitarna var ju fiskbitar! Men såsen var god eller hur! Suck!
Få se hur det faller ut i morgon, (vegolasse, vegetarisk
lasagne förkortas vegolasse i min värld)! – Kanske låter det så här: Vad tyckte du om lassen i dag då? – jo, den var god men köttfärssåsen var för lite kryddad…..
Kvinna var och hämtade stövlarna i dag. De skulle vara färdiga i går men kvinna glömde hämta dem då. När jag kom ner i dag så var där inte samme man som när kvinna lämnade in stövlarna utan en annan glad man. Jag lämnade fram min lapp och gubben gick och letade reda på stövlarna. Faderulingen de var ju inte färdiga, gubben suckade och sa på knagglig svenska: han inte gjort dem! Kvinna suckade också, (nä han har inte gjort dem för det är tillverkade av nån italienare) och sa jag kommer tillbaka en annan dag. -De skulle varit färdiga i går sa jag men OK, en annan dag. Han frågade hur länge jag skulle vara på stan. En halvtimme till sa jag. – De är klara om tio minuter sa gubben då. Jag var tillbaks inom tio minuter och YES de var klara.
Så då ska de väl hålla en säsong i alla fall.

Nu ska kvinna sätta på TVn och titta på Navy CSI, favoritprogrammet nr 1! Å efter det är det The Mentalist!

Kommentera

