attans medföljare

Ja, just det jäklars vad kvinna tycker illa om medföljare. De slinker med och får allt serverat på silverfat och någon annan får städa upp efter dem. Osynliga är de, nästan i alla fall, de syns inte på en gång men efter ett tag ser kvinna spåren. Vad är det för svarta små saker på golvet nedanför min blomma? Stora Pellisfrön? Nä! När jag petar på de svarta små grejerna blir de platta och smetiga. Skitkorvar är precis vad det är! Yeeäk, kvinna har skitkorvar på golvet, tittar på blomman direkt ovanför och ser inte bara halvt uppätna blad utan också en fet grön 2 cm stor larv. Han åkte ut med huvudet före! Japp så var han borta. Ni ska veta att kvinna synade sina Pellisar NOGA innan de fick komma in. Inga vita flygare eller bladlusar på blomstren, de blommorna blev kvar ute för avlusning. Men jag missade två gröna fetlarver….Måste erkänna att jag missade två spindlar också. Yl, men de dog av lusmedlet som kvinna sprang och hämtade. hehe!

Igår på lunchen avslöjade kvinna sin fobi för mina ny kollegor. A säger till A: Ta bort den där är du snäll och pekar mitt på bordet. När jag tittar på det A pekar på släpper jag mina bestick rakt ner och tar tre långa kliv från bordet samtidigt som jag skriker. Kollegorna tittar undrande på mig men A fattar galoppen snabbt och spindeln var borta innan jag hann blinka. Ja, jag är sån sa jag sen och de svarade OK. Sen var den saken ur världen. Så skönt med förstående kamrater. Det finns inget värre än när kvinna får höra: men vad larvig du är, spindlar är inte farliga! JAG VET det! Det sitter i generna, det är jag helt övertygad om. När kvinna var liten var jag även rädd för Janne Långben, de där enorma myggorna, harskrank, tror jag de heter. Det gick över så småningom när kvinna blev äldre. Men Dotter har samma hysteri (fobi) både när det gäller spindlar och harskrankar. Spindelfobin har jag säkert fört över på henne men inte på grabbarna. Förklara det nån som kan.
Till sist!
Nu är det slut på friden. Iceman har ett paket att hämta på Tempo!
Beatles! here he comes. Fast han är på gympa nu men jag vet att han kommer köra på två hjul i kurvan upp till Tempo. Sen får kvinna använda teckenspråk när jag ska prata med Iceman.
Kommentera

