En härlig lördag!

Här är Iceman i full fart med att dammsuga upp fallna löv från bambun….
Jag blev lite orolig att grannarna skulle ringa psykakuten så jag sa till honom att det där var ingen bra idé, lydig som han är slutade han genast och ställde in dammsugaren i garaget igen.
(Ska kvinna vara ärlig så gick det inte att dammsuga upp löven, de var för tunga (blöta))!


Klockan är 16.30 19 September. Det var dejligt i solen och varmt…

Vänner från Sthlm kom på besök, inspekterade altanen och framsidans stenläggning. Vi tog en öl/vin på altanen och pratade lite. Sen tog vi Taxi till Minako och frossade i sushi för Iceman och kvinnas del och vännerna B å K mumsade på en rätt som stektes av dem själva på en stekplatta på bordet mellan dem. Fråga mig inte vad maträtten hette för det glömde jag fortare än jag hann säga sushi. Jag glömde att jag hade kameran med mig också. Men trevligt hade vi och nu är jag trött.
Dotter kom till oss i går, hon skulle låna bilen idag för att kunna ta sig till S-näs för att jobba. Kvinna hade beställt kräftor till middag och så kom jag på att morsan nog ville ha några kräftor också, så Iceman hämtade henne när han åkte från jobbet. När vi sitter på Minako får jag ett SMS från dotter, hon undrar om det gör något om hon stannar över natten hos kompisar i S-näs. Inte för att hon behöver be om lov att sova borta, hon är minsann vuxen. Frågan gällde nog om Billie (bilen) fick sova borta! Å det fick Billie! 🙂
Till sist! Kvinna säger Godnatt!
Kommentera

