En lika härlig söndag

Idag har vi slitit hårt! Vi började lite lätt med att ta bort alla Aspskott i slänten. Snart så hade vi vänt upp och ner på allt, attans vad rötter det fanns som gick kors och tvärs. Det var lika bra det, bort med alla rötter, för här ska jag ha mitt woodland. Hur det nu ska gå till. Kvinna får sätta sig med Allt om Trädgårs i vinter och planera vårens projekt.

Iceman rensade blivande frukosthörnan från blåbärsris och rötter, ibland tog han yxan till hjälp
Högg i sten gjorde han, spettade bort densamma, en bumling var det. Han frågade mig om jag skulle ha den kvar. Klart jag ska! var mitt svar. Konstigt, behövde han verkligen fråga?

Iceman fick låna slipmaskin av snälla grannen. Kvinna kom ut och sa att knivarna behövde slipas också. Iceman tittade lite konstigt på mig då och kvinna förstod att det inte var någon bra idé. Å varför inte då? Kvinna är bra duktig på att cutta fingertoppar på sig själv. En gång när kvinna skulle ta bort en kärna ur en Avocado slant jag när kärnan lossnade och körde in spetsen på kniven i handflatan. Ja ja, ingen fingertopp men nog katten blödde det i alla fall. Det blev två timmar på akuten och tre stygn i handen.

Aj aj så vass yxan blev!


Till sist!
Den här fjärilen har kamperat i våra Krysantemum ända sen i fredags, kanske är det en nykläckt en, från de gröna larverna som mumsade upp mina pellisar…

One thought on “En lika härlig söndag

Kommentera

