Tomtar och annat skit

Ja nu är det jul igen å tomten står och väntar. Efter kvinna vart hos doktorn var jag tvungen att stanna till på Plantagen, bara titta lite…Å se vad kvinna såg! Jag har inte tomtar på loftet, det är tomtar som är uppradade på Plantagen. 29 September!
Å det blev inget blomsterinköp, jag köpte bara ljus denna gång.

Måste åka nånstans, vill inte hem, inte till jobbet, inte prata med nån jag känner. Jag vet, jag åker till Mekonomen och begär en prisuppgift på bromsbyte på bilen.
Kliver in i nya fräscha lokaler, tar en nummerlapp precis som killen före mig. Väntar en stund tills en Nisse bakom disken säger hej. När jag berättat mitt ärende visar han glatt med bägge händerna att jag ska vända mig till verkstadsavd snett bakom mig. Där är det tomt, jävligt tomt. Visserligen sa Nissen till en annan Nisse att säga till Jonny att han hade kunder. Han lyste med sin frånvaro i alla fall. När jag till slut ledsnar och går fram till Nissarna vid första disken för att be dem att ropa på denna Jonny igen eller varför inte en annan Jonny. Så kommer det en kille pratandes i telefon. Han pekar på mig och säger nåt jag inte hör men jag kan ju inte säga vad sa du? till honom när han fortsätter babbla med telefonen. Kvinna hörde kund och över disk. Jag fick den uppfattningen att det var han som var Jonny, otrevlig typ! Å varför i h-vete kunde inte någon av de andra tre nissarna trava över till verkstadsdisken och knappa på den datorn! Ja kvinna tröttnade, knyckte på nacken och gick därifrån. Mekonomen ska bry sig om sina kunder, även om kunden så bara ska köpa en skruv! Nu blir det inget bromsbyte runt om på ‘Willie’ på Mekonomens verkstad! Kvinna ringer Richard!
Å nu kunde jag åka hem, jag hade nåt att vara upprörd över och det är mycket bättre än att vara ledsen.
Det var väl kanske inget roligt hos doktorn!
-Hej hur mår du? -Tack jag mår bra! – Nej det gör du inte!
Cortison igen alltså, jag som just firade 5kg!
SUCK!

Till sist!


Nu funkade kortöverföringen, så här är fjärilen Iceman tog för ett björklöv och höll på att dammsuga upp. Har han inte lite dålig syn Iceman? Det syns väl lång väg att det är en fjäril, eller?
😉

2 thoughts on “Tomtar och annat skit

  1. Om Mekonomen ligger där Opel och Saab har/hade sitt säte, så kan jag bara säga: ÅK ALDRIG DIT MED DIN BIL!!!!!Den kommer att bli trippelt så mycket dyrare och dom är helt sorgliga på sewrvice där, fy f-n vilket ställe.Hörrö….skall vi roa oss nån kväll, och bli lite gladare???Kör hårtKram Lotta

    Gilla

Kommentera

