Insnöad på våren!


När jag kom hem idag så tog jag tag i en hög med papper (läs post) som inte någon av oss orkat ta tag i. Mitt i högen hittar jag en plastvas som jag köpte när jag senast var i huvudstaden. Den hade jag alldeles glömt bort. När Iceman kom hem åkte vi till affären för att köpa nåt ätbart. Det blev potatissallad och rostbiff/skinka och en bukett rosor. Rosorna skall inte ätas om någon nu tror det. De fick sin plats i min hopfällbara plastvas. Kvinna längtar efter våren, vill ha rosor. Jag har hittat en ros jag kan tänka mig. Det är en Ispahan och ligger högst upp på listan just nu men jag läste att den lätt kan bli 1.8 m och då måste jag tänka ut en ny plats åt den om jag ska inhandla en sån. Det funkar inte att sätta den i rabatten…Iceman får ta bort en bit gräsmatta igen.

Ispahan.
Ja, det kanske är bra att det är några månader kvar till våren. Kvinna hinner tänka om och leta efter fler rosor. Bilden ovan hittade jag här.
Det är några till som tycker om den rosen, den blev vald till årets ros 2009!

Till sist!
Jag kan inte låta bli att fundera på varför jag lyckats skapa en hög mysfaktor i allrummet på övervåningen. Att tända ljus och sitta där på övervåningen är great. Men det skär sig direkt om Iceman vill lyssna på musik och kvinna vill se TV. Alltså trampar jag ner till rummet här nere, tänder ljus, boar in mig i soffan med filt och kuddar och försöker hitta mysfaktorn! Ha! Kan det vara så att det är ”min” soffa jag saknar? För det är den som står däruppe, resten av ”mitt” vardagsrum finns ju härnere. Eller är det så att det blir mysigare när rummet blir mindre? Kvinna fattar inte. Bara en tanke som slog mig nu när jag sprang omkring med tändsticksasken och tuttade på lite här och var.

Kommentera

