sköna lörda.

I dag tog jag med mig mamma på stan å Iceman åkte till Sthlm. Mamma och jag gick på konstutställning i Lunahuset. Mumma för konstsjälen måste kvinna påstå. Det var fina priser också. Jag hittade faktiskt flera tavlor jag ville ha. Kvinna höllt hårt om plånboken, det är markis för hela slanten ett tag. Men jag måste tala om att jag blev förtjust i kråkparet, speciellt ”utstickaren” mmm, vill ha! Markis, markis, markis!


Det första vi gjorde efter jag parkerat bilen var att slinka in på Hedebos begagnade möbler. Jag vet inte varför men ibland så står mitt namn på grejorna kvinna tittar på. Då går det inte att gå därifrån utan saken som har mitt namn ingraverat. Som bordet på bilden, det bara stod där på Hedebos med bordskivan dold av massa tavlor. Kvinna såg direkt att bordet skulle följa med mig hem.

Sen gick vi och fikade på Kringlan och efter det gick vi in på bokhandeln. Jag vill ha en kalender för 2010, kvinna hittade en men inte den jag egentligen vill ha, den kanske inte har kommit ut än i bokhandeln. Jag frågade efter den i kassan men den fanns inte i affären eller på deras inköpsställe.

Eva Robilds trädgårdskalender med bilder av Eva Lie. Det är inte bara rosor jag är insnöad på!

Till sist!

Japp, det är mig ni ser… och mitt senaste nyförvärv som gick asfort att virka. Tony Irvings sjal. Började i Söndags och den blev klar i Onsdags. Kvinna är inne i en väldigt kreativ period nu så snart är sYllesocka nr 2 färdig också.
One thought on “sköna lörda.

Kommentera

