Höstmörker!

Mina Krysantemum har sjungit på sista versen bra länge och i dag stod jag inte ut längre. Kvinna åkte till Plantagen, inhandlade diverse ljung och annat smått och gott. Tyckte jag behövde muntras upp lite. Så jag går där och luktar på blommorna när prästen ringer och ville träffa mig. Hm! Ja, vi slog till med en date nästa vecka och efter kvinna pratat med honom behövde jag verkligen muntras upp. Så det blev ett varv till.

”Hittade” en ljusslang och ett gäng påbyggnadssladdar som åkte ner i vagnen. När jag kom hem tvinnade kvinna upp slangen i rasande fart på spaljen och kopplade ihop alla sladdar. Sen så stod jag där och njöt en stund. Det blev ju så fiiiint!

Å ännu finare när kvinna stängde av blixten. Jepp här ska ljusas upp, så det lär blir fler ljuskällor på vår lilla tomt.

Till sist!

I morgon är det fredag minsann och jag har tagit en semesterdag. Funderar på att leta reda på förra årets ljusslingor och så ska kvinna baka matbröd annars blir vi utan bröd i helgen.

One thought on “Höstmörker!

Kommentera

