ett blogginlägg utan bilder, nu får mina läsare det tungt :-)

I dag hade jag prästen på besök. Han var en man jag genast tyckte om. Han ville veta lite om -drew, hur han var som människa, hur jag sammanfattade honom. ? Just! Hur sammanfattar kvinna en människa jag inte haft någon kontakt med på 38 år? Jag tog fram barnet i mig och berättade att jag saknar honom, jag såg upp till
-drew när jag var barn. Sen tog kvinna över och sa att jag är förbannad på honom! Prästen sa att jag hade distans för jag berättade utan ilska i rösten. Sen skrattade han till och sa att han brukar ibland få sitta i timmar med sörjande människor och lirka ur dem att de egentligen är förbannade på den avlidne. När jag berättade att jag inte tänkte gå på begravningen tyckte han att jag borde nog göra det, för min egen skull. -Varför ska jag ta farväl av en människa som inte ingått i min värld på över 30 år? Prästen sa: Andrew är död han vet inte att du är där, om du går dit så kan du göra ett ‘bokslut’ svarade han. Så nu har kvinna nåt att tänka på. Fan, här har jag gått och väntat i flera år att han ska kila vidare och när han gör det bryter kvinna ihop. Å jag som trodde jag gjorde ‘bokslut’ med -drew i ett tidigare blogginlägg, tydligen inte.
Nog om detta.

Enligt Iceman är färgen Svart inte alla färger utan det är den Vita färgen som är det? Så nu har jag funderingar: Svart är total avsaknad av färg medan vitt består av alla färger???  Nähe, här ska Googlas och kanske vävfröken vet?? I min värld har i alla fall kära Iceman fel. Ja, Pärlemor är vit och skiftar i alla färger men om du blandar alla färger tillsammans i en burk blir det svart. Dessutom har kvinna spelat TP, Trivial Pursuit, jisses, jag reserverar mig för den stavningen. Fast det var länge sedan jag fick den frågan om färger, länge sedan kvinna spelade TP över huvud taget. Kanske någon undrar varför kvinna inte tar denna diskussion med Iceman direkt? Då kan jag berätta att han sover! Han tänker minsann kliva upp mitt i natten och sätta på datorn!
-Ska han surfa mitt i natten? Nä, han ska bara titta på Base Ball! Kvinna har ringbojat en fotbollsnörd som är en ännu större BBnörd. Tänkte inte på det i gårdagens inlägg, för det märks inte lika mycket när han baseballar sig som när han fotbollsnördar sig. För då sover kvinna, i alla fall när han ska titta på en BBmatch IRL!

På hemväg från vävningen i Stränkan (Strängnäs) ringde kvinna upp dotter. Hon ringde mig i går och då hade jag inte tid att prata med henne så jag sa att jag skulle ringa som i kväll. Så när jag tagit mig igenom alla 17 rondellerna (8 egentligen) och upp på motorvägen ringde jag henne. Vi surrade hela vägen hem. Efter ett tag frågade hon mig om jag hade headset på mig. Nej jag är på motorvägen, det är inga bilar direkt och jag behöver inte två händer just nu. -Hm, inte bra svarade hon. Hm, nä kanske inte det! När det drog ihop sig till filbyte och så småningom nedväxling och avåkning från M-väg satte kvinna på högtalaren på telefonen (den knappen hitter kvinna utan problem) och lade telefonen i knät och så fortsatte vi konversationen. Nu hade jag två händer och kunde fortsätta prata med dotter. Hon var (är) lite nervös för kommande anställningsintervjuer och frågade mig hur hon var som person! Ja sa jag, ibland är du lite som en mamma, du styr upp saker, fast du egentligen inte tycker att du ska göra det men gör det i alla fall för ingen annan gör det. -Skinn på näsan, säger i från när du tycker att det är nog. Ja å så tänker jag inte berätta något mer om den pratstunden… mer än att kvinna fick höra att jag aldrig ringer. Det är alltid dotter som ringer till mig. Så är det, hon har rätt pluttisnuttan. Kvinna vill prata med dotter, tittar på klockan och konstaterar att det är fel tidpunkt att ringa nu och sen glömmer jag bort…Fast i kväll var det jag som ringde 🙂 Men till mitt försvar: Kvinna är ingen telefonmänniska!

Å så Ett till sist!
En stor eloge till vävfröken som gjort ett hästjobb med att få vår nya vävlokal till en trevlig vävstuga. Kvinna glömde kameran hemma och fota med mobilen är ingen hit. Jag måste komma ihåg kameran nästa vecka. Det låg hemvävda mattor på golvet, nya IKEAkoppar i skåpet, bilder på hur lokalen såg ut innan hon började röja hängde på väggarna. Här kommer vi att trivas. Tack fröken!
( å ett tack till Virve som utan att veta om det påminde mig om att det var min tur att ta med fika)
🙂

One thought on “ett blogginlägg utan bilder, nu får mina läsare det tungt :-)

  1. Jag tycker att man inte blir klok på sin dotter!! Först skall man vara med sen skall man hålla sig undan, och sen är man aldrig tillgänglig….hur fan skall dom ha det egentligen???´Jag är eldig på fredag, men skall till min paps för att sällskapa och hjälpa till med lite grejor. Men vi kan höras på mogonen/förmiddagen, jag e ju uppe rätt tidigt….med vovva…Ring när du är vaken.KramLotta

    Gilla

Kommentera

