Söndag och jag är så trött så trött!

I går gjorde jag ett ufo färdigt. UFO = Unfinished object!
Den har legat i bokhyllan sen tidigt i våras och det som var kvar var bara att maska av.
En halsduk blev det i alla fall.
När kvinna maskat av och fäst tråden så sköljde jag upp halsduken och till min fasa så ser jag hur en maska lösgör sig från resten och sakta repar upp sig. Där står jag och svär och funderar på att kasta eleändet. Men så kommer jag på andra tankar, det är lite faktiskt orginellt med en gles rand. Kvinna hjälpte maskan att repa upp sig hela vägen ner och nu är jag nöjd och glad igen. Inte dumt alls!
I går var vi hem till mamma och åt mat. Pepparotskött med sås och potatis, gott. Sen hjälpte vi henne med lite smått och gott. Byta batteriet i köksklockan och rensa ut gamla elsladdar mm. Hon hade framkallat en bunt gamla diabilder på mig när jag var liten. Det var jättekul, jag fick den som en för tidig födelsedagspresent. Så nu sitter jag här och bläddrar och  minns.
Vi var förbi Coop en sväng i går och där träffade jag B och dotter S. B sade att M hade kört i väg honom till affären så det var väl bara att åka iväg då. Men jag har dottern med mig och då blir det ju lite dyrare tyckte han och blinkade. Javissst och dubbelt så kul svarade jag och tittade på S. Jaaadå sa S och skrattade.

I dag så skickade jag i väg Iceman med matlista alldeles ensam, kanske inte är så dumt att skicka iväg gubben tänkte jag och undrade lite försiktigt om det var nödvändigt att jag följde med till affären. Nejdå han kunde åka själv, det gick så bra så! Å då hann jag med det där bakeriet som kvinna skjutit upp hela dagen.
Å nu sitter det en liten gubbe i min dator och djäklas med mig. Bilden är felvriden och jag kan inte fixa det.
😦
Jag hade tänkt baka ur den nya brödboken i dag, men oj så avancerat det var då. Surdegar hit och surdegar dit. Det måste planeras dagar i förväg. Ooo så skoj det ska bli att baka nåt när kvinna planerat in en bakdag nån gång.
One thought on “Söndag och jag är så trött så trött!

  1. Hahaha! UFO… det var kanonbra, det tar jag. Det där blev ju jättebra! En unik halsduk. Och du! Pepparrotskött, åh vad gott!Kram från Lisa som också är så trött så jag vill bara svära och vara jäkligt arg och less. Fast positivt arg och less då.;)

    Gilla

Kommentera

