Fredag den 13:e å två dagar till!

Dotter är här! Det var ett tag sedan men nu är hon här, nice! Hon ska jobba i Strängnäs i morgon. Pojkarna, bägge två, är ute på sitt röj. Så nu är kvinna dubbelt orolig! Det är väl själva fan att det aldrig går att släppa taget, spelar ingen roll hur vuxna/gamla de blir. Som parentes är kvinna alltid orolig. ‘Parentes’ kanske behöver en föklaring, det är en modifiering på engelskans ‘parents’ (så nu vet ni det)

Åter till dagens datum å en liten backspegel á 9 år! Fredagen den 13 Oktober 2000, kl 18.30 ca, blev dotter påkörd när hon gick på ett övergångställe i Strängnäs. Hon såg inte bilen som körde utan lyse och bilen såg inte henne och hennes kompis. De överlevde bägge två utan större blesyrer. Vid smällen så flög dotter ett antal meter och landade med huvudet på handväskan som var preparerad med tumvantar och tjock Filofax! Kompisen fick en smärre skada på låret och var något halt ett par veckor. Dotter fick axeln avslagen och fick tillbringa en vecka på sjukhus. Det kvinna vill komma fram till är att så fort det är fredag den 13:e så tänker jag på denna dag oavsett vilken månad det är. Å jag är fasiken så glad att det inte var värre!

Till sist!
Å eftersom jag egentligen inte har något ‘Till sist’ i kväll frågade jag Iceman om han hade nåt att tillägga!
– Hur menar du nu, var hans svar! – Ja jag har inget ‘Till sist’ i kväll och kvinna vill ha det, hjälp mig då för i helvete sade jag! -Nä jag har inget ‘Till sist’ svarade Iceman -Ja men du sa ju något roligt vid kvällens middag, sa jag, säg det igen, jag kommer inte ihåg vad det var du sa.  -Gjorde jag det, det kommer jag inte ihåg!
Nä, och det gör  inte jag heller, så roligt var det.
Men det är fredag och i morgon är det sovmorgon som gäller! Det är ett väl ett bra ‘Till sist’ om något? Sovmorgon! Yeey 😉
Godnatt!
Kommentera

