Äntligen är dagen här!

Min födelsedag så klart, vad trodde ni? Även fast det blev manfall på tre personer så hade jag en fantasktiskt bra dag. Och de tre frånvarande har giltliga skäl att utebli, sådetså. (en är i thailand…)
När jag vaknade i morse hade jag en låt i huvudet, refrängen är: ”rosa lack och kromad list av 59e års modell Sommarnatt”! lalalala, fast jag bytte ut 59 till 57uuu, då fick jag till det hyfsat i mitt huvud. Sen satte jag på mig rosa strumpor och rosa linne och den kromade listen står mina armband för 🙂 Kvinna får vara galen, jag har åldern inne!

Min födelsedagspresent! Som jag väntat på denna magnifika grej. Det är en medhjälpare i köket jag inte vill vara utan. Den gamla är nu utrangerad och står på golvet i hallen för att så småningom hamna på returen. Ja, jo, den fungerar alltså men den är typ slut, kaputt som pappa skulle sagt. (välanvänd har den varit, man kan säga att kvinna slitit ut den)

Invigning av min nya matberedare, en smoothie av aprikos och mango, så fruktansvärd god och läskande.
Sen bakade jag muffins också, hallonmuffins. Har inte provsmakat dem än, tänkte (kanske) ta med dem till jobbet i morgon, testa mina muffins på mina coworkers 🙂
Förrätt! Kokta rödbetor med topping av mögelost och pumpakärnor, mums.

Varmrätten stod Iceman för, under protest! – Nä, jag kan inte laga mat! – Å jag kan inte läsa Isländska sa kvinna. Receptet har vi fått av Icemans mamma. Han kapitulerade och kvinna njöt. Först njöt jag av se Iceman i full show i köket sen njöt jag av maten, den är så god. Fisk i räksås tillagad i ugnen. Nu njuter kvinna av Icemans efterarbete i köket.
Till sist!
Måste ju tillägga att alla gratulationer i Facebook värmde mitt hjärta ❤
2 thoughts on “Äntligen är dagen här!

  1. Men…kära nån då….jag är ju nästan aldrig inne på FB, så jag är ju ovetande, men JÄTTE grattis till dig på födelsedagen.Vad gott det såg ut med fina maten….Lotta

    Gilla

Kommentera

