Julgran igen då!

En gran om dagen gör kvinna alldeles förträffligt upptagen. ?! Ja men tänk er själva, jag måste ha en ny gran till varje nytt blogginlägg. Och de offentliga julgranarna börjar redan sina, om jag inte gör en Sverigeturné vill säga! Så när det har gått så långt att jag måste smyga in hos grannarna för att hitta ny gran blir jag inte förvånad om jag blir ertappad när kvinna smygfotar granen. – Gösta, Gösta det smyger någon i vår trädgård! -Hämta slagträt Gunvor, så ska tjuven få se på stjärnor….Ja så kan det säkert låta om jag ger mig ut på granjakt hos grannar….Kvinna får sätta på sig cykelhjälmen innan jag ger mig ut! Just denna gran fanns i shoppingcentret vid Globen. Där var vi i går, Mo, Modotter och kvinna. Shoppade, tittade och åt sushi. Å träffade på en fd. coworker som stod i glasskö med sina ‘juveler’! (Juveler är en Syllevariant på Juveniler, varje fågelskådare vet vad en juvenil är för något) Vet du?
Kvinna är en variant på amatörfågelskådare, tittar gärna på fåglar när de finns i min närhet men har inte en tanke på att åka till Hornborgarsjön för att titta fågel….Men en rejäl kikare i min ägo skulle inte vara helt fel. (julklappstips!)

Sushi! Ja, eller kanske en sushivariant, den hade ett namn jag glömde direkt efter jag läst menyn. Så när kvinna skulle beställa sket det sig rejält, kortslutning! -Eh ja, det hette nåt med ….så sa jag nåt halvfärdigt ord och då fick jag hjälp av han bakom disken: -nr 7 va? -Ja just det nr 7 vill jag ha. Varför sa jag inte nr 7 för? Det är till att göra det svårare än det behövs. Å hur tusingen visste gubben bakom disken att jag ville ha nr 7? Hade han långa öron? Inte direkt men lite spetsiga var de allt.

Det här var i alla fall vårat huvudmål. Avslutningsshowen i Globen, den årliga hästshowen som vi varit på i flera års tid nu. Å fransmannen med sina hästar var där, fyrspannsnissarna likaså, Tomas Eriksson säger jag bara! Han vann hann. Och finalen till Prins CarlPhilips hästtävling, C och D ponny, och så mycket mer. Kvinna sitter där och ylar i kapp med Mo och Modotter: -ååååå, vill ha! -åååå så vackra. -Men vad gör han? -Neeeej! Ja, ibland lät det till och med i hela Globen. Tänk er ett Neeeeej i hela Globen, 9,918 pers. var där, eller nåt sånt!
Å så kändistävlingen, BygglovsMatte, JumboPetra (Petra Nilssen kom sist i år åxå) fast hon var så taggad och hade tränat så mycket. Men fan vad hon rev hinder…Det var då det lät neeejjj i hela Globen…
Å så hon, Velvet Jenny eller är det Jennifer? kommer inte i håg. Men andan håller vi som publik när det nästan barkar åt skogen och ryttarn inte riktigt hänger med som det är tänkt. Det är många ögonblick av spänning, ska hon/han klara av att hålla sig kvar på hästryggen? Hittills har de gjort det i alla fall. Det är ju tur att hästen vet vad den ska göra även om det haltar lite hos ryttaren.(jodå, kvinna vet vad hon talar om, jag har åtskilliga gånger hamnat bakom hästens öron och framför sadeln när jag försökt mig på hästhoppning.)  Å så han vad han nu hette, vars häst tog ett hinder efter tävlingen bara för att det var så kul och ryttaren inte hann med att styra vid sidan av hindret. Japp det är riktigt underhållande. Å så jäklars kul när det går vägen.

Till sist!
I pausen ‘hittade’ kvinna denna stresskudde, en riktig myskudde som formar sig efter din kropp.
Pausen var för övrigt 40 min! lång. Vad 17 ska vi hitta på i 40 minuter sa vi till varandra när vi reste på oss och gick ut. Hehe, de där minutrarna försvann fortare än vi hade en aning om.
Summa summarum: kvinna längtar redan till nästa års Horseshow.
One thought on “Julgran igen då!

Kommentera

