Fredagkväll

Vår gran igen, den kommer jag att suga länge på! En ny gran varje gång jag gör ett blogginlägg har kvinna glömt bort, usch ja, vad tänkte jag på!
I Torsdags…
Å så var det dags för Julbord igen på Taxinge Krog men det har jag ju redan berättat om, så det här är en liten repris. Eller kanske en uppdatering är bättre…
Vi tog morsan med oss till Taxinge krogen och åt och åt och åt….Det var inte så många där, så det kändes riktigt avkopplande och julmysigt att vara där och äta och bli uppassad på. Tänk vad härligt att få sätta sig vid dukat bord och bli mätt på mat som son1 lagat. Smaskens!
I fredags…
Var vi och två vänner till oss på Julkonsert i S:t Ragnhild. (tog bilden med mobilen)
men innan så åt vi mat på Limoni, en grekisk restaurang på andra sidan klaffbron, sett från kyrkan alltså.
Peter Lundblad och Göran Wiklund och en kvinna jag inte kan namnet på, sjöng så det blev ståpäls på fler männinskor och  så stod en man som läste en julsaga om färden till Betlehem mellan sångerna. Kvinna är stor fan till Göran Wiklund, det är inte bara Håkan Hagegård som kan sjunga Helga Natt! Nej då, Göran kan också!
Efter kyrkan for vi hem till våra vänner och åt ost å kex och vin därtill. mums.
Kvinna har ju beställt trasmatta från väninnas jobb och se, den låg och väntade på mig…
 
Titta vävfröken, visst är den fiiiiin! Och billig.
I går (Lördag)
Restaurangbesök igen då, kvinna börjar bli van och snart finns risk att jag glömmer bort hur kvinna sätter på spisen.
En coworker är på gång att bli fd coworker. Så vi var några stycken coworkers som bjöd ut henne på restaurang Tabbouli
Libanesisk mat är mums, kvinna gillar att äta många smårätter och kalla såser, humus….
Sen drog vi vidare på Lokal och drack Pilsner….ja å en cola light åxå 🙂
Å nu (söndag) sitter kvinna och summerar veckans sista dagar och får en släng av matlagarångest, vad sjutton ska vi ha till middag i dag?
Kommentera

