Granar i parti o minut.

Kvinna har fått en gran till minsann. En snyggran från Lotta som snodde den på väg hem från jobbet. Tänk så lite det behövs för att göra kvinna glad.
I dag har jag varit hos frisören så nu är jag som ny…och lite fattig också men det går över när kvinna får lön igen.
Jag skådar fåglar på TVn, Animal Planet, som vanligt är det de manliga fåglarna som är vackrast. Jäklars vilka fjädrar, en sån i hatten skulle man ha. Eller?
Om jag ser en fågel på TVn som finns på min krysslista, får jag kryssa den då? *hihi* Det är fusk!
På hemväg från frissan stannade jag på Coop och handlade lite mjöl och sånt. Kvinna ska baka bullar i morgon. Så nu har jag två oöppnade paket florsocker…Så kan det gå när kvinna blir osäker om det finns råvaror hemma eller inte. Morsan har uttalat en önskan att få bullar i födelsedagspresent. Så då bakar kvinna bullar.
Till sist!
Kvinna efterlyser fler granar från Sveriges alla kanter. Rättvik kanske, Spånsan, Nykvarn eller Stockholm? Det ska finnas en 7jäkla vacker ”Kalle Anka” gran nedanför slottet…Mer?
Jorå, kvinna har beställt en Nyårsgran från Vitryssland också….
Kommentera

