Utlåst från mitt eget hem!

Ja en ny dag, en ny fulgran! Kvinna har snott den på hemligt ställe där det råder fotoförbud, så nu har jag berättat nog om dagens gran. Men nog fan är det en fulgran eller visst? (en plastgran dessutom)
   I dag har Iceman varit i storastan Sthlm, shoppat juklapp till kvinna 🙂 och kvinna har varit på hemstadens centrum. Uträttade lite nödvändigheter, pratade med Björn Hellberg på Akademibokhandeln och kikade lite på andra roligheter som jag ska utföra i mitten på nästa vecka. När jag är på stan upptäcker jag att mobilen ligger kvar hemma, shit, får ju nästan skrämselhicka, hur gör kvinna utan mobil? Näe, ingen ny gran idag alltså. Hemma igen, parkerar bilen och pratar lite med snälla grannfrun och ska ta upp husnycklarna som jag inte hittar. Letar frenetiskt i stora väskan vevar runt med näven, tömmer ut innehålllet utanför dörren och kan dystert konstatera att det finns ingen husnyckel! Ingen mobil, ingen husnyckel, plötsligt blev kvinna handikappad, jävligt vingklippt vill jag påstå. Sätter mig i bilen och kör iväg men vart ska jag ta vägen? Tänka tänka tänka vem vill ha ett plötsligt besök? Kommer på att M och M säkert är hemma och vill säkert rå om vingklippt kvinna en stund. Jodå, male M skrattade hjärtligt när jag plingplongade på dörren, han sa att jag var välkommen och göra sällskap. Vi kan titta på female M när hon ska baka lussebullar sa han.
Kvinna lånar telefonen för att ringa Iceman och berättar om sin belägenhet, även han skrattar åt mig. Två koppar kaffe och en god kanelbulle senare ringer Iceman tillbaka för att berätta att han är på hemväg. Så jag hämtar honom vid tågstation sen åker vi till Lindboms och handlar mat till kvällen. Oxfile, hasselbackspotatis och bearnesås vill kvinna ha så Oxfile fick det bli.

Till sist!
Oxfilén var så försvinnande god och billig dessutom. När vi stod där på Lindboms och tittade efter lämplig köttbit såg vi två paket med oxfile á 279 kr/kg, extrapris och färskt men bitarna var över ett kilo. Vi hade tankar, Iceman och kvinna. Till slut bestämde vi att köpa ena paketet, frysa in resten till nyårsafton…

One thought on “Utlåst från mitt eget hem!

Kommentera

