Misslyckandena fortsätter….

Bonusgran från fru uppgraderad som är i Thailandet iförd flipflops och solglasögon.
Undrar om hon kokar knäck….nä, hon tar nog ett dopp i havet i stället.
Kvinna kokar i alla fall knäck! Absolut, så ända in i ändalykten vad knäck det blev….inte.
Mina köksbravader tycks fortsätta i dag. När Iceman åker till Stockholm tar kvinna fram grejor till att göra knäck med. Jag hade ett recept för microknäck och istället för kladdet med knäckformar häller man/kvinna ut färdig smet på oljad bakplåtspapper, fan vad smidigt tänkte kvinna och tog fram höga bunken och hällde grejor i, ställde in i micron och satte på. Vid 2 minuter kvar vänder kvinna bort huvudet då händer det!

Lytzendimman kom in i köket….och tog med sig doften av bränt socker och plast! Panik utbröt -Å herrejävlars vad ska jag göra, brandvarnaren kommer att börja tjuta, röken är säkert giftig, mina lungor kollapsar. Ojojoj! -Men ut med skiten då! -Ja ja jag måste slänga ut skålen men tänk om det rinner ut på golvet….men ta microtallriken pucko, ut med skiten nu!

En trevlig liten tänkardialog som kvinna hade innan jag slängde ut knäcken.
Som straff, (?) eller jag ser det hellre som en avledande manöver, knäskurade jag badrumsgolvet på övervåningen. Ja ilskan behövde ut på nåt! Nu vi har ett jäkligt rent golv i badrummet.
Blev hungrig på kuppen så jag fixade lite gröt.
Redo för nästa utmaning! Kvinna tänker göra Fudge, mums! Jag saknar glukos men kvinna har beställt…
När Iceman kommer hem kan kvinna börja. Glukos på plats, tar fram resten, läser mörk sirap, jepp finns. Eller vad står det på flaskan….mörk BRÖDsirap med maltextrakt!

Jag har beställt Sushi till middag, törs fan inte gå i närheten av spisen nåt mer.

Kvinna har fått misstankar….men nääe…inte kan de här sötnosarna ha ett tomtfinger me…nä, nix, inte. Tänker inte tillåta en flytt där inte, då står jag ut med hyss!
Till sist!
Kvinna har beställt ansiktsmassage som belöning för att jag anstränger mig så mycket. Att sen allting går åt pipsvängen hör väl inte hit. Det är ju tanken som räknas eller hur. Tänker baka Lussebullar! Å pepparkakor tänker jag också på. Ischoklad….
Kommentera

