När jag fick ståpäls!

Ok, jag erkänner jag är en av dem, kvinna är en geek!

Men först:

Det blev bara slut kvar, så gott var det!
I går kväll var vi och ett par till bjudna på middag hos nyblivna goda vänner till oss.
Vi fick en Isländs rätt, Saltfiskur! Himmelskt gott. Svakalega gott. Behöver jag berätta att värdfolket är från Island?
Till efterrätt fick vi fruktkompott och vispgrädde, också det vanligt i Isländska hem.
Det var gott det också. Så vart vi mätta och belåtna och trevligt hade vi minsann och hemma sent blev det också.
I dag åkte vi till Torpadiket igen! Å träffade på nya fågelskådare. Kvinna känner igen dem på objektivet de har på sina kameror. Herre jävlars vilka objektiv. I dag när vi parkerade bilen tittar jag på mannen som står närmast och konstaterar att här får inte Iceman ta fram sin Canon A80 Powershot. När jag talar om det för honom så skrattar han och svarar: -Nä, jag såg det. Förståndig man!
Vi går fram till mannen med jätteobjektivet och börjar prata lite. -Har du sett den? -Nej inte än men jag har sett en bild på nätet och då satt den där på cementröret, så jag hoppas att den kanske kommer förbi innan jag förfryser tårna… bla bla bla.
Så gick vi då en sväng efter diket och efter en stund när vi går där efter kanten tittar jag in i grenverket på ett träd … Konstigt så färggrannt det var där, metallicgrönt och ljusblått emellan ! ÅÅÅÅÅÅ så flyger den iväg och kvinna får ståpäls. Det var ju den lilla rackaren som jag såg utan att förstå att det var den förrän den flög sin väg. Jäklar anåda vilken lycka, å snacka om ståpäls. Sen när vi vandrat lite till ser vi en Häger! Kvinna har blivit en geek fast utan jätteobjektiv, utan bra kamera …! Men jag har en väldans bra kikare som är jättebehändig i fickformat.
Till sist!
Vi var till Heron ikväll, såg på George Clooney i Up in the air. Först åt vi en pizza på Pizza Hut. Sen gick vi till Media Markt och där hittade vi våran kamera Canon X20 IS, vill ha vill ha vill ha.
Filmen var bra, om någon undrar.
Go´natt.
One thought on “När jag fick ståpäls!

  1. Får erkänna att jag var tvungen att googla på ordet "geek" … men nu vet jag. Och jag är väl något av det också … på mitt sätt. En nörd … fast nja, ändå inte. De skall väl vara totalt insnöade på en och samma sak. Jag är insnöad på väldigt många saker och därför inte bra på nåt. T ex älskar jag fåglar men kan inte mycket om dom. De vanligaste förstås, skata (inte så konstigt) nötskrika, bofink och domherre, blåmes, gråsparv och gulsparv och … några till .. känner jag igen men … kan, verkligen kan något om dem. Det gör jag inte. Det går bra ändå och jag har kul …Det är huvudsaken. Kramar!

    Gilla

Kommentera

