Måndag

En låååång vecka framför mig, precis som varje Måndag! Långt till Fredag med andra ord. Kvinna var sugen på smoothie i dag så jag skickade långa listan till kära Iceman och avslutade med pussar. Han skickade svar att han inte kunde tänka sig att köpa pussar på Coop, kunde han vänta med dem tills han kom hem?
🙂
Han kom hem med stor kasse full med ingredienser. Det var bananer, yoghurt, apelsinjuice, äppeljuice och krossad ananas. Kvinna gjorde genast en banansmoothie, mums. Sen gjorde jag ananassmothie a´la XL så det blev tre muggar, kvinna ska ta med en till jobbet och fresta coworkers.
Kvinna har surfat fågel idag, jepp kvinna är ju en geek numera! Hittade en artlista från Glasbergasjön 2009, som en man har rapporterat. Han såg 29 olika arter där förra året, med början 7 April. Så nu har jag något att bita i! Det ska bli skojigt.
Till sist!
Kvinna pratade med morsan i dag och berättade att jag fått ett brev från Kronofogden, jepp, en indrivning! Gissa vad jag tänkt på det i helgen. Den kom i fredags till mig men utställd på min Andrew som dog i höstas. I alla fall, jag fick hick ups. Kronofogden? Jag? Näääää! Just det den var ju inte till mig. Det var Telge Energi som inte fått betalt av Andrew. Nä, han är ju för 17 i himlen nu!
Kan kvinna ärva skulder? Jag ringde till begravningsbyrån och blev lugnad. Nej nej nej inte ärver man/kvinna skulder! Skönt. Morsan fick också lite hicka när jag berättade men jag avbröt henne och berättade att jag ringt och kollat upp. Lugnad berättade hon, att hon och B hade varit på Heron i går och sett Luftslottet som sprängdes. Inte såg jag henne men jag träffade på en xcoworker som också sett den filmen. Så möjligheten fanns ju.
Go´natt.
One thought on “Måndag

Kommentera

