Snökaos

Väldigt mycket snö igen då! Chefen för snöskyffeln lyser med sin frånvaro så kvinna måste göra en insats.

Däckspår efter efter bilen.

Trappen är insnöad, översnöad, snöad på i alla fall.


Kvinna satte motor på snöskyffeln. Men klockan är mycket och jag är trött. Jag får gå upp tidigt i morgon och göra en  bättre insats. Nu är det bara skottat från bilen till ytterdörren. Iceman som är förste chef på snöskyffeln (och gräsklipparen) är i Göteborg och kommer hem i morgonkväll. Inte ska han behöva skotta snö det första han gör när han kommer hem, även om jag sagt att jag sparar snön till honom.

Till sist.
Kvinna var en sväng till Mariefred efter jobbet, fixade håret förstår ni. Sen åkte jag vidare till min förra hemstad Strängnäs, väveriet har startat igen. Där satt jag vid min vävstol och kastade skytteln fram och tillbaka i varpen och svor. Jag är rätt ordentligt trött på mina bordstabletter vid det här laget men nu ser jag i alla fall slutet på eländet. Å nu borde kvinna skutta i säng men fan, det är ju NCSI på TV. Sängen får vänta en stund och i morgon kommer jag vara så trött så trött.
Kommentera

