Fredagsmys

Idag efter jobbet tog kvinna internbussen till Snäckviken. Sista turen går från G-tuna 16.40 och då är jag på Icemans jobb kl 17.00 passar perfekt att göra så här. När jag står där och stampar måste Iceman stänga ner jobbet och åka med mig till Coop och fredagshandla inför helgen. När vi handlat så åkte vi till Tempo i Fornhöjden, vårt paketutlämningsställe. Iceman hade beställt böcker som han hoppades skulle hinna fram innan han stack till Göteborg. Inte kom det några böcker. Han fick ett sms när han var i G-borg, nu har böckerna kommit, ta med dig leg! Eftersom kvinna visste vad det var för bok med i paketet blev jag lite stirrig, klättrade på väggarna och så.

mm, titta! Ny alldeles nyss, nu är den utsliten efter att kvinna läste i den en snabbis.
Detta är numer min fågelbibel. Herre jösses så många fåglar det finns i den.

Det är ju nästan så att kvinna tror att Tempo ligger i Nordpolen. Tempo ligger i Fornhöjden, inte i Nordpolen, där bor ju Tomten … fast kanske har Tomten ett finger med i spelet … Ja, med tanke på paket och så.
Det är i alla fall väldigt långt (!) och mycket uppför om apostlahästarna används, vilket kan hända ibland, på sommaren.
Å nu kom kvinna på att detta är andra inlägget där jag nämner ordet sommar.
Jag får väl erkänna att jag längtar lite till sommaren. Inte för att jag är less på snön, absolut inte. Nä, nä, kvinna gillar snö och lagom kallt men jag hatar fan snöstorm. Vind över huvud taget. Det är endast medvind kvinna gillar. Jag längtar efter våren också om nu någon tror att jag glömt den årstiden.
Till sist.

Nu ska jag äta och titta på På Spåret.
Kommentera

