Lång Fredag

Jepp, är det långfredag så ska det vara lång Fredag!
Juvenilerna kom hit och åt. Son 2, Dotter och M. Så mamma förståss. När middagen var över och cheesecaken uppäten kommer son 1. Oiii, vad glad jag blev då. Samtidigt blev jag lite ledsen för att cheesecaken var så uppäten men han sa att det gjorde inget, han har lagat mat hela dagen och var inte hungrig på något.
Sen tittade vi på ´Så ska det låta´
Nu har mina barn och mamma åkt hem till sig, M är kvar, tittar på en Beatlesfilm med sin far och jag sitter med instruktionsboken till Canonkameran på övervåningen. ( M-sonen sover kan jag berätta)
I kväll kunde jag konstatera att alla mina barn och mormor vill ha en OSmössa. Men en vill ha den i SSK-färger och lite längre, en vill ha den i brunt och beige, mormor vill ha den i rött och vitt, dotter vill ha en riktig OSmössa i rätta färger. Ja jävlars nu får kvinna virka på.
Är det någon som väntar på fina bilder från min Canonkamera kan ni vänta ett bra tag till, måste läsa på lite först.
Men kvinna kan berätta att jag gjorde en jäkla god middag i dag. Så väldigt god att jag tänker ge er receptet.
Ingredienser: Rostbiff av lamm (i receptet står det lammbog med eller utan ben) Vi köpte två förpackningar rostbiff, fyra bitar i varje förpackning.
1 L buljong
2 burkar tomatkross (en tetrapack tomatkross)
2 st gul lök
½ citron (skal och juice)
1,5 msk timjan ( jag tog en näve färsk)
1,5 tsk oregano (hade jag inte i)
1 morot
200g Fetaost
5 klyftor vitlök
Bladpersilja
Görsåhär
Lägg rostbiffen i en gryta (ugnsfast)
Tryck till vitlöksklyftorna med en kniv så att de ger mer smak.
Blanda övriga ingredienser (inte persiljan) och häll i grytan över rostbiffen/bogen, lägg på grytlocket.
Sätt ugnen på 250 gr och ställ in grytan.
Låt den stå i ca 2 – 2,5 timmar.
Klipp bladpersiljan över och servera med klyftpotatis.
Svakalega gott. 🙂
Natti natti
2 thoughts on “Lång Fredag

  1. hei Sylvia.høres ut som du har hatt en hyggelig dag med besøk og god mat,akkurat sånn påsken skal være.vi ønsker oss sol nå,har regnet masse i dag. ha en fortsatt fin påske. klem fra sylvia

    Gilla

  2. GLAD PÅSK!Den middagen lät hur god som helst. Skall prova själv, har lammbog i frysen hemma. TACK!Och ha ett fortsatt fint påskfirande!Kran från SkatanDet gick inte att skicka som wordpress av någon konstig anledning

    Gilla

Kommentera

