En bra fredag med många steg

Sista April är det också, kvinna har inte haft en tanke på det förrän idag. Jag hälsade på Lotta efter besöket på röntgen. Efter att kvinna fått sig en macka till kaffet tog vi värsta långprommisen. När vi kom till Ragnhildsborg så var där en jättebrasa som tänds på snart, i kväll. Då först slog det mig att i dag är det stora eldarkvällen och att man går ur husen för att titta på brasor och sjunga in våren. Fast inte tänker kvinna göra det, nix. Sitter hellre inne och myser i stugvärmen. Iceman sitter ute på altanen, under markisen, det regnar! Han sitter där ute och lyssnar på fåglarna och läser jobblitteratur!
Stegräknaren satte jag på mig i gårkväll när Iceman kom hem med våra tävlingstillbehör. Vi har, genom jobbet, anmält två grupper á 7 personer/grupp till Global Corporate Challenge. Så nu jäklars, skall här användas apostlahästarna.
Medaljen råkade vi bara få! Sådär bara. Vid Ragnhildsborg finns en badplats som jag inte minns namnet på, där var fullt av ungdomar från Igelsta gymnasium som hade massor av aktiviteter för sig. Vi hamnade i målfållan, det gick inte att gå runt eller vid sidan av, så kvinna tyckte vi var förtjänta av varsin medalj. Trodde ju aldrig att vi skulle få någon men si, det fick vi och ett erbjudande om puss på kind också. Vilket vi tackade nej till, så duktiga var vi kanske inte. Pussen krävde jag av Iceman istället när han kom hem från jobbet. Stegräknaren visade på 12014 steg när jag kom hem och kvinna tjoade av glädje. Kan ju berätta att det känns i benen, gångjärnen i höfterna …
(1500 steg visade räknaren på i förmiddags när jag kom till Lotta och resten har tillverkats på prommisen)
Ryggsäck från GCC!
Lottas bin jobbar på för fullt, surrade fint av flit.
Så häftigt att stå där och se hur de flyger in med gula klumpar på benen och flyger ut på jakt efter mer mumsig nektar. Å tyvärr hade jag ju inte Canonen med mig.
Till sist!
Present fick jag också, egentillverkad Bivaxsalva från Lottas Bikupa, cerat och hemgjord tvål. Jag är typ beroende av Chapstick som inte finns att köpa i Sverige och jag har haft lite ångest för att mina Chappisar börjar ta slut. Nu har jag inte det längre, kvinna köper helt enkelt upp Lottas parti av hemgjord cerat. 🙂
Bivaxxsalvan är super till självsprickorna på mina fingrar. Å tvålen ligger på plats i tvålkoppen på toan, klar att användas.
Kvinna har haft en bra dag.
hej hej
2 thoughts on “En bra fredag med många steg

Kommentera

