Flytt med kryss

M har flyttat till en egen lägenhet. Iceman och jag körde upp mitt gamla köksbord och stolar till honom. Gardiner och lite annat smått.
På hemvägen stannade vi till i Skärholmen, Iceman köpte skor. Fina, fina Eccodojjor.
Så där försvann mitt presentkort som jag haft i plånboken så länge, ända sen i julas faktiskt.
Satan vad folk det var där i shoppericentrum, vi inhandlade skorna sen for vi hemåt. Kände inte alls för att trängas med massa folk, barnvagnar och andra grejer.
Nä, vi tog det långa benet före och skuttade till Billi.
Vid Tumba svängde Iceman av motorvägen efter kvinnas önskan. Skåda fågel tänkte kvinna göra. Det finns en våtmark utefter gamla Stockholmsvägen. Jag körde förbi där i fredags när jag skulle till Lotta, såg att det simmade pippis i sjön och insåg att dit måste jag med kikaren i högsta hugg.
Mmmm, gav utdelning i form av två kryss. En Knipa, flera många faktiskt och Svarthakedopping fanns det också. Sothöns och en and med brunt huvud … den kom jag i håg nu. Jaja, såg den inte så bra, så det krysset hoppar kvinna över för nu.
Till sist.
Måste bara berätta att jag var en sväng till Järna också i fredags. När jag åkte därifrån så lät det konstigt om bilen, den sa klonk! Hatar när bilar klonkar! När kvinna gasade på lät det klonk och när jag trampade ner kopplingen och rullade nerför lät bilen dddddddddd, ratten vibrerade. Hm, obalans i framvagnen … Nääe, det skulle jag märkt förut. Det blir värre och värre, törs inte köra ut på motorvägen utan tar gamla vägen, köra sakta är det som gäller. Vänster däck beter sig inte normalt. Sen kom det upp ett ljus i kvinnas huvud. Stannar bilen och går ut och känner på muttrarna till däcken. Jadå, på vänster framdäck är alla muttrar lösa! Han killen som satte på sommardäcken måste glömt att dra åt muttrarna en sista gång! Kvinna måste fram med fälgkorset och musklerna alltså. Ringde till Iceman gjorde jag åxå, måste yla lite. – Ojdå! Men då är det bäst att jag kommer ut och hjälper dig sa han. – Nej det behövs inte, jag drar åt dem nu och kör försiktigt hem. Du får efterdra muttrarna sen sa jag. – Jadå, det köpte kära Iceman och gav mig förhållningsorder om att jag får bara köra en liten bit, sen stanna och dra åt muttrarna en gång till.
Så då gjorde kvinna som Iceman sa, fast jag tyckte att det lät lite skumt, att bara köra en liten bit och sen stanna och dra åt lite till. Det var inte alls skumt kan jag berätta, för det gick att dra åt dem några varv till.
hej hej
Kommentera

