Sköna Söndag

Fin liten nattfjäril, den har suttit under handtaget på vår förrådsdörr flera dagar. Kvinna tog fram kameran och körde upp linsen i nosen på den.
I dag åkte jag till Plantagen, (känns som om jag gör det varje söndag) shoppade stenpartiväxter. Planterade dem i slänten strax intill nya uteplatsen. Fast egentligen skulle jag bara köpa mera jordsäckar …
Iceman har börjat snickra på trappen upp till den nya uteplatsen som i min marina temavärld är Flotten! (Jodå, det tar sig, sa han, som satte eld på skithuset!) Snart måste kvinna berätta nästa steg i min marina värld för Iceman. Stolpar och rep! Ankaret finns redan. Nu har kvinna kommit på att en rostig proppeller skulle sitta fint också.
I morse när jag läste Söndagsbilagan i DN, blev kvinna sugen på receptet som fanns där, grillad fläskfile. Marinerad i bl.a japansk soja, färsk ingefära och vitlök. Mums.
Å det blev mumsigt gott.
Till sist!
Måste avslöja mig själv en aning!
När jag vaknade i morse var jag helt säker på att det var måndag. Säger godmorgon till Iceman som ligger bredvid mig och läser tidning. Kliver upp ur sängen, går på toa, ställer mig i duschen. Tänker jobb, jobb, jobb, jobb! Ut från duschen, torka, torka, in i sovrummet och börjar klä på mig … – Hrm! Klär du på dig? säger Iceman. – Ja, vi ska ju till jobbet säger jag. – Näe, det är Söndag! Ta på dig morgonrocken, gå ner och gör dig en kopp te och kom tillbaka till sängen och läs tidningen med mig, säger han, min Iceman.
Fan, jag kom av mig totalt. Det var nästan likadant förra helgen, fast då hade jag varit ledig på fredagen och jag faktiskt frågade Iceman vad det var för dag när jag vaknade på Söndagsmorgon. Att vara ledig på Fredagen gör det mer legalt att vimsa till dagarna …
hej hej
( Ser med spänning fram till nästa helg, då är det flera många lediga dagar. Ska kvinna åka till jobbet mitt i ledigheten?)
Kommentera

