Nytt stickobjekt

Jepp, kvinna har börjat på nytt stickobjekt.
Det funkar inte att sitta overksam på kvällen. Måste göra något och då måste det vara något som faller kvinna på läppen. Hittade ett intressant sådant när jag letade efter mönster till ponchon.
Flätstickad kudde och fotpläd minsann!
Kvinna har börjat med fotpläden sen hoppas jag att orken finns till en kudde eller två också.
Det är förbaskat kul när stickorna jobbar och resultatet syns nästan direkt. Tjockt garn, tjocka stickor, me like 🙂
I dag åkte jag till Mariefred, till frissan. Kvinna tycker om, dels att köra bil med stereon på hög volym, och sen att åka den vägen mot Strängnäs … Känns som om kvinna skulle åka hem … Mmm, saknar S-näs gör kvinna. Å det är fan inga bilköer dit, inte nånstans. Det är ytterfilen som gäller, bra musik på stereon = gasen i botten! Sen blir det lite irritation i bilen när någon snigel får för sig att åka ut i ytterfilen för att köra om en annan snigel. Då blir kvinna irriterad, släpper inte gasen förrän det är absolut nödvändigt, stressar framförvarande snigel till att höja farten eller att snällt lägga sig i innerfil igen. Vilket de oftast gör, lägger sig i innerfilen alltså. En gång blev kvinna omkörd, på hemväg  mot S-näs, av en gammal man. Det tog så lång tid för den gamle att passera mig, jag undrade varför en sån gammal man låg i ytterfilen men insåg strax att den gamle var stressad av bakomvarande bil som låg tättintill. När han så hade kört om mig, och körde in i innerfilen framför mig, bromsar fanskapet!! Alltså kvinna kör i 120! Gubben, den gamle mannen ville nog inte köra fortare än 100 så han drog säkert efter andan och tänkte, puh nu klarade jag mig. Att jag höll på att köra in i rumpan på hans bil tänkte han säkert inte på. Kvinna bromsade hårt och svängde ut i ytterfilen, andades ut, puh, jag klarade mig jag också. Om det inte hade varit tomt i ytterfilen hade det kanske blivit en kraschobangolycka.
Till sist!
Kvinna har blivit lite rödhårig, en anings kopparröda slingor satte piff på mitt annars så mörka trista hår. Att de också döljer mina silverstrån får jag väl acceptera. Jag har egentligen inga problem med gråa hårstrån, de är inte så många och jag tycker att silverstänk i hår kan vara snyggt.
hejhej 
Kommentera

