Värmen tar kål på allt.

Ja, fan så varmt är det. Kvinna är alldeles matt. I morse vaknade jag med ont i nacken som gick vidare ner till höger skulderblad. Insåg rätt snabbt att i dag blir det inga 1300 m i bassängen. Shit, hur överleva det då? Jag cyklade i alla fall ner till Gätunakontoret och kollade mina mail. Kvinna har hittat ett fint litet ”gästkontor” med dator och kontakt med resten av cyberspace. Jag har ju fått nytt kontor i Snäckis, där nu mera alla mina saker, inklusive datorn är. Men nån internetuppkoppling har jag inte där, inte någon fungerande telefon heller! Så i dag från gästkontoret ringde jag till helpdesk och ylade lite. Har du en kabel frågade rösten i andra änden? Klart att jag har en kabel sa jag då men jag kommer inte ut på nätet. SUCK! Sen ville han veta min prid och domän som jag talade om, sen frågade han efter mitt datornr??? tillika portnr. Det var då det sket sig. Jag kan inte mitt datornr i huvudet eller portnr. Jag återkommer på måndag sa kvinna då. Jag blir så trött, kan jag få avtalspension? Förhoppningsvis har jag en fungerande telefon på måndag annars bryter jag ihop.
Efter den pärsen cyklade jag en omväg hem, måste ju motionera på något vis även om jag har nackspärr. Väl hemkommen fixade jag en lunch bestående av en halv bytta keso, en halv melon och en milkyway. Mums, sen pustade och frustade jag ända till typ nu. Det fläktar så skönt och solen har gömt sig bakom berget, typ gått ner kanske tillomed, snart i alla fall. Alltså, idag gick det inte ens att  göra en stödvila, fast jag försökte. Jag var så trött vid 4-snåret att jag la mig på soffan framför TVn och försökte att blunda med ögonen. I hellskotta det gick att sova. Det som annars brukar vara sömnpiller nr 1
Summa summarum = Kvinna inte tycka om varmt väder. Längtar till vintern faktiskt. Joooooodå!
Det kanske är därför jag gillar Island, det är inte så jäkla varmt där, utan alldeles lagom.
Till sist
En Islandsbild
Stuðlaberg! Lite öster om Kirkjubæjarklaustur.
Å förståss så står ju kära Iceman där en bit upp.
bless bless.
Kommentera

