I morgon

ska jag jobba!! Hip hip hurra …  nu ljög jag allt.
Kvinna är inte ett dugg motiverad att jobba. Inte är ryggen helt bra heller men tillräckligt bra att kvinna klarar sig med alvedoncocktail.
Jag berättar om något roligare i stället.  Morsan fyller år och jag har erbjudit mig att göra en smörgåstårta till hennes tantkalas.


Hittade en mumsig smörgåstårta i Bengt-Göran Kronstams bok

Det blir perfekt att göra den på torsdagkväll så att den hinner safta till sig ordentligt till fredag lunch.

Kommentera

