Min blogg handlar om mat!

Just i detta inlägg i alla fall. Kvinna erbjöd sig att göra smörgåstårta till morsans tantkalas, vilket hon tacksamt tackade ja till.
I morse innan jag åkte till jobbet svängde jag förbi henne och fixade det sista på tårtan.
Det blev lite över av alla ingredienser, så i kväll gjorde jag ett smörgåstorn till förrätt.
Nog blev det ett torn allt men det syns inte här. När jag ätit hälften var kvinna mätt. Iceman åt upp sin bit och halva min sen var även han mätt. Pajen som vi skulle äta efter förrätten åkte in i kylen.
Innan vi satte oss till bords åkte vi till Nya Coop Konsum.

Fint som sjutton, nya kundvagnar, gott om plats … ett stort, stort minus: det finns inga scanners. Du måste stå i kö för att betala dina varor.

Men det är nära, tog 5 minuter med bil att åka hit.

bless bless

Kommentera

