Frukost

Nu har kvinna landat.
Det känns onekligen lite ovant. Jag har inget jobb! Nu sitter jag här och äter frukost och funderar på vad jag har för planer denna, min första dag som arbetsbefriad … nja kvinna har tagit semester.  Antingen ta en promenad runt ‘kvarteret’ på sisådär 45 minuter. Eller att åka ner till Sydpolen och utnyttja maskineriet.
Det är – 16  ute, ingen större lust att promenera alltså. Det får bli Sydpoolen då. Å det är jag ju jättesugen på …

Jag åker ner gör lite  här och där och sen åker jag hem och äter frukt ur min nypåfyllda fruktskål … Motivation … behöver inhandlas igen! Jodå, det går att köpa! Kvinna brukar köpa det på Intersport. Det ser lite olika ut varje gång. Sist jag köpte motivation såg det ut precis som ett par träningsbyxor och två träningströjor.  Jag ställde mig på vågen i går morse, den visade minus! Beklagade mig för Iceman!? Ja, det gjorde jag för kläderna säger att vågen visar fel, spegeln likaså! Iceman sa: -Du har ju inte tränat på så länge så du har väl tappat muskelmassa! Å hur kul som helst att höra var ju det…

Bilen är inpluggad för sent så det blir att sitta och vänta på att den ska bli hyfsat varm. Det vet väl alla hur onyttigt det är med kallstarter … motorvärmaren är inpluggad, kvinna dricker kaffe under tiden Willie blir varm och go.

bless bless

 

Kommentera

