De e mycke nu!

Så här vackert väder var det i morse 8.30 när kvinna traskade i väg till pendeln. Fast det var väldigt kallt, -17  men jag var påpälsad så det var inget frys på vägen. Å pendeln var inte så mycket försenad så det gick bra att åka till Sumpan i dag. Till skillnad mot tors- och fredags förrra veckan.
I stället för en timme så tog det mig runt två timmar i bägge riktningarna.

Vi gjorde semlor i fredags, mums så goda de var.

Vi bakade även brownies! Å de var hiskeligt goda. Jag tog hem den kakan i dag, bjöd kära Iceman som älskar choklad. Biten var ju ganska stor och kakan är mäktig så jag sa lite försiktigt att han kunde ta med sig halva till jobbet …. Glöm det kära fd coworkers, den kakan får ni endast läsa om 🙂
Men som sagt, den är attans så god.

I dag hade vi potatis på schemat. Det var potatisklyftor, pommes frites. Vi tournerade även potatis, enkelt förklarat : vi skar bort potatisskalen med liten kniv. Snyggt och jämt, lätt på handen och det blir finfina potäter. Potatismos gjorde vi också, pommes duchess mé. (Kvinna måste köpa sig en tyll.) Kroppkakor stod också på listan. Jäklars så gott. Det var länge sedan jag gjorde kroppkakor. Kroppkakor med fläsk och lök.

Rårörd lingonsylt och smält smör till det, vilken måltid. Vi smakade även på våra andra potatisar vi gjorde. Gott även det.

I lördags var K & B här på middag

Jag hade gjort räksoppa till förrätt och ryggbiff med grönpepparsås och klyftpotatis till huvudrätt. Efterätt var äppelkaka med hemgjord vaniljsås. Åppelkakan hade jag gjort på skolan i fredags, den var lagom saftig till lördagskvällen.

Till sist
Det verkar som min blogg bara handlar om matlagning nuförtiden!

bless bless

4 thoughts on “De e mycke nu!

  1. Jag blir hungrig och sugen bara av att titta på dina bilder … wOW vilka läckerheter …

    Det är vackert nu ute … men alldeles för kallt. Snart skall jag ge mig ut i kylan med StinaFina.

    Ha en bra dag …

    Kram!

    Gilla

Kommentera

