Magsjuk i går emlig i dag

Magsjuk för andra gången i år! Jag som bara blir magsjuk vartannat år! I går, onsdag, lunchade jag med mo. Vi åt lunch på kommunhuset och snackade och åt lite till. Efter lunchen gick kvinna gick ner på stan och mo åkte tillbaks till jobbet. Mmm, shoppade 2 par nya byxor gjorde jag, helt underbart att ha byxor som jag inte behöver hängslen till.  Sen började det då,  känslan som säger att något är fel.  Feber! Kvinna har feber 😦 I min värld är det ett dåligt tecken. Så blev jag sugen på nyponsoppa bara så där. (När jag repar mig efter magsjuka vill jag alltid ha nyponsoppa, vad är det i nyponsoppa som min kropp vill ha?)  Så då började kvinna tänka magsjuka? Sen så …. några detaljer tänker jag inte gå in på! Men lite märkligt att jag var sugen på nyponsoppa innan det bröt ut …

Så! I dag är jag en anings matt.

Å nu måste jag vila lite, dricka lite nyponsoppa och friska upp mig!
bless bless

Kommentera

