En lång och skön påskhelg

Det har städats och fixats både i garaget och i trädgår´n!
Iceman sålde ju sina skivor till en kille i Sthlm, ett klipp gjorde han! Vem av dem? Båda två så klart! Mina skivor och pappas, fick åka till returen,  mer än så var inte de värda.

Våra Stängnäsvänner kom hit på långfredagen. Vi tog en cykeltur till Rönninge och hem igen. Det passade bra med en cykeltur med fyra nyservade cyklar i garaget. Sen hade vi ölprovning … jag var sämst på att gissa beskan! Vi grillade och hade det väldigt bra. På hela långa lovet har kvinna  inte ägnat skolarbetet många tankar … det straffar sig nu….  Just nu sitter Iceman och korrigerar min uppsats. Klartext: han, islänningen, rättar min svenska!!


Bästa efterätten! Barnbarn är livets efterrätt, här är min!
Far och son hälsade på i går, så´n härlig unge han är, Bastian. Men att farmor tryckte upp mobilen så tätt inpå tyckte han väl inte var så kul, av bilden att döma. Tur att det gick på ett ögonblick att föreviga honom. Efter att han fått mat och ny blöja så sov han i soffan.

Sov och sov. Farmor och faster smekte honom på huvudet, la på filten, duttade allt vi kunde men inte vaknade han heller 😦 Vi ville gosa med gospojken men han bara sov.

Till slut kunde inte faster hålla sig, hon tog upp honom i famnen och Bastian grymtade lite men sov vidare. (Fotot är lite grynigt för jag ville inte använda blixten)
Till sist!
I morgon är det skoldax igen, mjukstart blir det. 1 dag i skolan, ledigt på onsdag, sen blir det två dagar i skolan och helg!
Å så måste jag berätta att det bor en humla i humleholken, hur kul är inte det!
bless bless hälsar kvinna!

Kommentera

