Dressed for success?

Haha! Nej,  inte då men kvinna är nu dressed för fest! Bara så ni vet kära co´workers …tjo! Köpte nya skor i dag minsann (helvete vad jag kommer att få ont i fötterna) å en söt liten väska och lite mer… Det blev riktigt bra. Bra blev också gårdagens metodprov. Jodå, jag är riktigt nöjd,  kvinna kan 🙂 Jag fixade till riktigt fina fiskfileer och styckade kycklingen som en äkta styckare 🙂 I alla fall enligt vår lärare, (han skulle bara veta vad jag tyckte själv om fiskfileerna) Visst gjorde jag en del fel men dessa var jag medveten om redan från början så det kom inte som en överraskning när han talade om dom.  Suck! Om inte om fanns och så vidare …! Nästa gång …

När jag kom hem i dag kastade jag mig på spisen och kokade jordgubb- och rabarbersylt, det är så gott. 

Sen fick jag för mig att jag måste testa min nyinköpta brännare,

så jag gjorde en (och två små) Lemoncurd tartlett med italiensk maräng också!

Jag gjorde ”sockerbomb” och brände av med min nya lilla leksak!
 
Allt teläsande har väckt ett tillfälligt teintresse i mig, när jag köpte brännaren köpte jag också nytt te, grönt te! Gunpowder, ett grönt te. Ett av världens mest kända tesorter enligt min källa. Namnet har teet fått för att tebladen påminner om krutet i 1700 talets kanoner … Det kinesiska namnet Zhu Cha passar bättre tycker jag, det betyder pärlte och med lite vilja påminner tebladen  om pärlor, grågröna små pärlor. Teet doftade som hö eller torrt gräs och smakade inte ett dugg! Men det ska ju vara nyttigt med grönt te så jag fortsätter väl ett tag till, kanske vänjer jag mig.

Till sist!
Kvinna är trött men nöjd 🙂
bless bless

2 thoughts on “Dressed for success?

Kommentera

