Islands nationaldag

Det är faktiskt väldigt vackert väder emellanåt även på Island. Flaggan (denna flagga) hissas på Icemans älsklingsplats på Island, Blauskogar. (Jajaja, jag är mycket väl medveten om att stavningen är åt skogen fel)… Här kommer den rätta stavningen: Bláskógar 🙂
Cyndee Lauper har också varit på Island, badat i Blå Lagunen har hon. Det berättade hon för oss i går när vi var på hennes konsert på Bern´s

Men jäklars vad vi fick vänta på henne 😦 Insläpp kl 20.00 stod det på biljetten. Vi kom dit en kvart efter 20 …. hon klev upp på scen kl 22. Herrejisses, kvinna är på tok för gammal för sånt väntande. Tur, säger jag bara, att det fanns stolar uppställda längst bak på en pytteliten scen. När jag fått mitt vinglas i handen styrde jag stegen dit och sen satt jag där, som fastlimmad faktiskt. Var hon värd att vänta på då? …. eh … ja, jo, det var hon faktiskt, hon drog sina hits och några andra låtar. Nu har jag sett henne, som jag gillar så mycket, tröttnar aldrig på hennes Time after time, True colors, Girls just want to have fun. I kväll har kvinna spelat henne, samma cd igen och igen. Iceman har krullat igen öronen och stängt in sig med en baseballmatch. Han har väldigt svårt för att lyssna på samma cd flera gånger i rad….
Vi hann med sista pendeln hem och var hemma strax efter 01. Jag släckte läslampan 02, då sov redan Iceman… Han väckte mig kl 10 i morse, kvinna var helt borta. Lördag?  är kl 10… fan melodikrysset …. Nej det är ju fredag, det blev en kopp te och tidningar i sängen och frukost(!) åt vi efter 12 i dag. Skön slappardag har vi haft.

Till sist!
En klar favorit 🙂

Farmors hjärta, kolla in ögonen, jag kan inte sluta att titta på dem. Puss på dig Bastian.

bless bless

Kommentera

