Bad Lady

I morse … eller nja det var mera på förmiddagen än morgon när jag tänker lite. I alla fall, kvinna hade precis kopplat upp sig på datoren när jag får en chattruta på skärmen: Vill du följa med på prommis? Vi kan gå till Tullarn och bada ….Ja bada tänkte jag ju inte göra men prommisen tog jag  direkt. Så jag satte mig i bilen och körde till Lotta. Det tog nästan en timme att gå till Tullarn från henne. Kvinna och hundar var lagom loja(:-) när vi kom fram till vattnet.

Bada? Nehä! Inte vi inte, eller ….?

Jodå, nog badade vi allt … När matte slängde i bollen och sen skulle hämta den själv måste ju Taito följa med och sno till sig bollen. Eller kanske är det så här: Taito simmar inte utan matte som sällskap bredvid sig. 🙂

Badlady!
Å kvinna badade också, kände att jag behövde be Lotta att föreviga detta faantaastiska  ögonblick … med kvinnan i badet, herre jösses vad härligt det var.
Den enda lady som inte badade i dag var denna lilla trötta dam!

Att stå i vattnet med tassarna en liten stund räckte gott för Loija!
Sen var det till att traska hemåt igen, i nästan en timme …

Till sist
Kvinna var så skönt trött i fötterna när jag kom hem och sugen på pizza en stund senare. Övertalade Iceman att vi skulle köpa en varsin. Det gick han med på om jag åkte ner och hämtade dem. Men inte blev det pizza heller. Pizzerian hade stängt pga strömavbrott! Det fick bli ett besök på Lindboms i stället. Hamburgerbröd och köttfärs inhandlades, sen bar det hem för att tillverka hamburgare. Gott det också. bless bless hälsar kvinna!

2 thoughts on “Bad Lady

Kommentera

