Åska och pärlsocker

Vilket jäkla väder det har varit i dag, oj,oj,oj. Som det har åskat och regnat, över 30 mm har vi fått här i Östertälje. Mörkret har varit så kompakt att jag letade reda på några ljus.
Tanken i dag var att kvinna skulle följa med Iceman till Stockholm …. När han kom hem strax efter lunchen så hade himlens portar öppnat sig och det verkligen vräkte ner vatten! Nä, kvinna ville stanna hemma istället. Så jag skjutsade ner kära mannen till tågstationen fortsatte sedan till Lindboms för att köpa vetemjöl. Kvinna ville baka bullar men hade inget vetemjöl. Väl i affären funderar jag på om jag hade pärlsocker hemma …. Kunde inte minnas något pärlsocker så jag tog ett paket …
Nu har jag fyra(!) paket pärlsocker …. Nytt samlarobjekt?

Bullar blev det!
Och pärlsocker har jag så att jag kan sockra bullar i många år framöver!

bless bless hälsar kvinna

2 thoughts on “Åska och pärlsocker

  1. … och jag, jag har tre packet råsocker jag …ha ha ha.

    Det har regnat en hel del här också … slagregn, ösregn. Vi trodde det haglade. 🙂

    Bullarna ser mer än goda ut tycker jag som inte får äta sådana nu på ett tag! Vikten du vet… vikten.

    Kram!

    Gilla

Kommentera

