Marifredsvisit

Jepp, i dag har kvinna varit i Mariefred, sommarstaden som sover om vintern! Men som inte sov i dag (det är ju fortfarande sommar), fullt av parkerade bilar överallt, människor som gick härsan och tvärsan … och kvinna som besökte frissan. Nu är jag som ny igen, skönt var det, att sitta där i stolen och få lite omvårdnad i riset. Å som vanligt när jag besöker Mariefred hittade kvinna en ‘grej’ med mitt namn på … Jag gick förbi vävarstugan, jag tror att den heter så. Det finns inget som har med vävarstuga att göra, vilket jag trodde första gången jag besökte butiken, utan det är fullt av ‘vill-ha-grejor’. I dag köpte kvinna den här:
Kvinna börjar känna sig själv, jag gick in i butiken, direkt fram till expediten och sa att jag ville ha ljushängaren i skylten, under tiden som hon gick och hämtade min grej tittade jag bara rakt in i väggen … Vis av erfarenhet, det kan bli förskräckligt dyrt att gå runt i den lilla affären. På väg ut ur butiken vände jag mig om och tog en snabbflukt …. dregel rann ur mungipan men jag besinnade mig. Satte mig i bilen och körde vidare mot Åkers Styckebruk och son1. Han hade en ledig dag och jag ville umgås, det var ju så länge sedan. Fint hade han fått det, ordnat och fixat riktigt mysigt i lägenheten. Han bjöd på gulaschsoppa och en Dr Pepper, så gott.

Så i kväll var jag över till K. Hon ringde mig i går och berättade att hon hade knappt använda kläder (felköpta) som hon skulle sälja på loppis, var jag månne intresserad av en förhandstitt? Klart jag var det, så vi bestämde att jag skulle komma över som i kväll …!
K och kvinna har lika klädsmak … K sa åt mig att prova ett par jeans som låg i högen, jag hade lagt dem åt sidan för de såg så små ut. Inte kan väl jag ha de där tyckte jag. – Det kan du visst sa hon, prova nu! Kvinna provade … Yes, de satt! 🙂
Till sist!
Kvinna parkerade bilen i uppförsbacken utanför K, när jag krånglade mig ur bilen så fick jag bildörren på läppen … det är billigare än botox … 🙂
Resan till Edinburgh är bokad! Me like 🙂
bless bless hälsar kvinna!

4 thoughts on “Marifredsvisit

  1. Vi är lika du och jag … fast egentligen tycker jag inte om att shoppa. Men i affärer med vackra saker … oj oj oj … jag kom häromsistens hem med ett skärp, en sparbössa !! och ett par byxor i linne 🙂 Sparbössan hade jag fått på köpet för det var en Hello Kitty-variant och för att jag berättade att mitt barnbarn gillade Hello Kitty trots att hon är 14 år …

    Då fick jag den … 🙂 att ge henne …

    Åkers Styckebruk är ett vackert ställe på denna jord. Paradisvackert!

    Kram!

    Gilla

Kommentera

